Mijn winkelwagen

Winkelwagen € 0,00

Winkelmand

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

Pedalbox

Mobiel rijprofiel. Meer invloed.

Wie vaak met de auto onderweg is, heeft te maken met diverse verkeerssituaties en moet zijn rijgedrag telkens weer aanpassen. Met de PedalBox kunt u kiezen tussen vier prestatieniveaus. Die programma’s zorgen voor een verbeterde reactiesnelheid. De PedalBox beschikt over drie verschillende programma's die de meest uiteenlopende wensen van een chauffeur vervullen. Door over te schakelen naar een ander programma heeft de chauffeur een betere grip op de situatie.

Kortere responstijd: Meer dynamiek.

Er zijn geen vertragingsmomenten meer. De reactie vindt onmiddellijk na het signaal plaats. Dit geeft de chauffeur het gevoel dat hij sneller accelereert, terwijl het koppel ongewijzigd blijft. Alleen de verhoudingen van de responstijd zijn verbeterd. 

Maximale efficiëntie: meer rijplezier.

De verbeterde responstijd maakt het rijden leuker. Bij een plotselinge versnelling, reageert de auto meteen, zodat chauffeur het gevoel heeft dat hij de auto beter onder controle heeft.

Praktisch en gebruiksvriendelijk

Het heeft dus voordelen om de fabriekswaarden aan te passen. De PedalBox voldoet aan de wensen die de klant heeft in verband met zijn wagen. Er is geen vertraging meer in de reactiesnelheid tussen het gaspedaal van moderne motoren en de standaardinstelling van de motor blijven behouden.

          

De PedalBox bevindt zich tussen de gaspedaalsensor en het regelapparaat – ze vangt het signaal van het gaspedaal op en verandert dit. Veel fabrikanten bieden een soortgelijke functie met standaard "Sport-knoppen". De PedalBox reduceert de nodige pedaalweg om het gaspedaal volledig in te drukken (toestand "Throttle Wide Open" (gasklep volledig open). Zo kan de chauffeur het volledige motorpotentieel benutten.



Uitleg

De grafiek "Throttle Response" verduidelijkt de snelheid waarmee de motor reageert als de chauffeur het gaspedaal intrapt. Bij een sterke versnelling komen de gebreken aan het licht.
 
Throttle Response heeft niet zozeer te maken met de kracht die een auto heeft, dan wel met de tijd die hij nodig heeft om zijn kracht volledig te ontplooien. Een benzinemotor presteert daarbij vaak beter dan een dieselmotor.
 
Normaliter is een zuigmotor ook krachtiger dan een compressor of een turbolader, maar dit merkt men vaak niet omdat de auto's door de fabrikant voorzien worden van andere reactietijden. Maar zelfs wanneer men dezelfde motortypes met elkaar vergelijkt, zal men uiteindelijk vaststellen dat deze een verschillend reactievermogen hebben. Er zijn immers tal van factoren die het reactievermogen van een motor beïnvloeden.
De Throttle Response van een wagen met een schakelbak of een halfautomatische auto kan al opgedreven worden door een verandering van versnelling – bv. bij een inhaalmanoeuvre met een kleine wagen door van de 5e naar de 4e versnelling te schakelen.

De meeste auto’s zijn uitgerust met een "Drive-by-Wire" systeem. Hier wordt de versnelling – en dat weten velen niet – teweeggebracht door een elektrisch signaal in plaats van door de beproefde Bowdenkabel. Dit systeem noemt men ECT of ECM. Deze systemen veroorzaken echter vaak een sterke signaalvertraging die de PedaalBox uitstekend kan compenseren. Zo kan de auto terug over meer energie beschikken.



Pedalbox

Rooster  Lijst 

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. ...
  7. 551

Rooster  Lijst 

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. ...
  7. 551

Vandaag besteld morgen in huis